Och solen leker kurragömma eller tittut kanske

Deppardag idag??? Tja, kanske det.... är låg i sinnet... det har sina förklarliga själ... 
Ett av skälen är att imorgon är det slut på ledighet för ett tag framöver och jag börjar jobba igen. 
Jag börjar kl 7.00. Tjohooo så jag inte längtar alls... har sällan haft sån jobbångest som iår. 
Jag har dessutom 6 dagars vecka direkt efter semestern.... bläääk och dubbelbläk
 
Ett annat skäl är att jag inte fått vila som jag hade velat. Eftersom sommaren har varit som den har varit med regn o mygg o skit.... sååå pållar in varje natt o då lär de ju servas igen nästa dag gärna innan de svultit ihjäl :/.
Och jag ska inte klaga vad gäller soltimmar för jag har fått betydligt fler soltimmar än de som hade första perioden... men vet inte om det har räckt för o ladda batterierna fullt ut.
 
Nåja, igår var vi o firade svågern som har fyllt år... inte nå jämna år men firas ska det väl göras lite lagom ändå.
 
Hans sambos dotter Alice är en söt men ack så energisk liten flicka... och eftersom våra barn vägrade att följa med så blev jag den som mest hela tiden skulle prata o vara med henne.... hahaha 
Ja iofs så sysselsatte hon väl ungarnas näst minsta kusin Kevin också mellan varven... ett år o dryga tre månader så är han full i bus o precis ÖVERALLT. Hundens vattenskål var nog mest rolig... och den riktiga spisen, för knapparna är så himla sköj o skruva på... att Alice hade en leksaksspis med knappar var inte ett dugg lockande.
 
O där jag satt o fikade med födelsedagsbarnets sambo så utbrast jag helt spontant att "gudars så skönt att ungarna vuxit sig förbi det där stadiet" för man hörde Kevins mamma säga nej nej och aj aj mest hela tiden och han sprang före o hittade nåt han ville ha o hon efter o försökte rädda sakerna från destruktion.
 
Iaf ,en av sakerna vi gjorde var att titta på "sniglar" (det heter ju snäckor när de har huset med sig på ryggen men för enkelhetens skull kallade vi dem för sniglar) och jag passade på att fota dem när Alice radade upp dem på trappen. 
Den där vita tyckte jag var lite häftig... undrar om det är ett miniexemplar av vinbergssnäcka... 
 
När vi sen skulle åka hemåt så var jag bra slut i huvudet... 
 
Nu i skrivande stund håller buskatten på med att mörda en plastpåse så jag lär väl rädda påsen kanske. Apropå energiska småbarn.
 
Han har fortfarande inget namn eftersom mitt senaste förslag också röstades ner av E.... Vilde Bill tyckte jag... eller Hilding Vilding.... men näe det ska vara ett COOOOLT namn.... ja det är väl coolt??
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0