larvigt i salladen eller myggmagnet

Sååå äntligen en ledig dag... solen behagar visa sig och det blåser en fläktande bris över hela gården men tametusan om inte myggjäklarna är på bettet ändå. 
 
Igår hos en brukare så började vi prata om myggen för maken till brukaren jag hjälpte hade varit o plockat svamp o jag sa att det går inte att gå ute hemma hos mig för myggen är så jäkliga i skogen.
Varpå dottern i familjen utbrast att: ja det är ju olika hur känslig för sånt där man är. Underförstått att vissa personer blir mer störda än andra av mygg....
Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta just då så jag sa inget alls utan lät dem bara tro att jag var en sjåpig stackare som gnäller för tiotalet mygg.
 
Tänk att det kan vara sån skillnad på bara några mils avstånd.
 
Har planer på massa jag vill göra i trädgården men dels så stör myggen min koncentration och jag verkar sakna uthållighet ändå.... känner mig bara blaha liksom... orkar inget.  
 
Behöver verkligen göra nåt kul som gör att jag kan ladda batterierna... men men... nästa helg jobbar jag igen och det är MASSOR av roliga saker som händer den helgen såklart.... blaj också... en vän på fb la ut en förfrågan om bowling. Men bajs på du då, jag jobbar ju skrev jag till svar... nej inte riktigt men nästan så skrev jag.
 
Häromdagen kände jag en enorm lust till att få måla tavlor... stooora tavlor. Såna där konstiga saker som inte visar direkt vad de föreställer.... stora yviga gester.... ska nog ta o köpa hem färgburkar på rea eller nåt... så jag kan slösa med färg och form. Masonitskivor har jag att måla på så det är nemas problemas.
Sen är bara problemet att jag har så litet här hemma att en stor tavla inte får plats riktigt... heh.
 
Tills dess får jag nöja mig med att skapa bilder i instagram 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0