klagomuren en stund

När ska jag lära mig att sluta läsa diskussionsforumen på slasktidningarna??? Jag blir ju bara så urbota vansinnigt arg på folk som man inte förstår hur fasen de tänker...  
 
De där som trots att de får mothugg ändå fortsätter nöta nöta nöta in sitt budskap om hur världen är skapt... (bristen på saklighet och oviljan till ny kunskap gör att de nöter desto mer)
 
Det var det här klippet som folk diskuterade
 
 
Jag känner bara att 
1. att använda sig av ett barn i videon är ett lågt och billigt trick och knappast att det hjälper barnet i framtiden
2. Alla amerikaner (förutom indianerna typ) är invandrare så att ens försöka med det vad gäller Obama's härkomst.... 
3. våld föder våld... om ingen hade vapen (nu menar jag i en utopisk värld där INGEN hade alltså) så kunde ingen heller använda dem
 
Ett snabbt konstaterande också kring de heta diskussionerna... de som är mest osakliga o envetna är också de med flest stavfel o syftningsfel o tja hela hallaballo.... vissa inlägg går inte ens o förstå för det hoppar hit o dit o vissa ord saknas eller upprepas i dubbla negationer så det tar ut varann. 
Ja jag är en språkpolis.... jag erkänner. Och det är väl inte sakligt att hoppa på hur nån skriver om man ska diskutera... men så undviker jag också att lägga mig i diskussionerna... jag bara läser o blir arg o muttrar en ramsa här hemma. Och once in a while så bloggar jag också lite osammanhängade om det... hahahahaha
 
Äh, nog om detta... over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0