aprilsill?

Hemma o sjuk idag
Inte kul
Alls inte kul
.
Kände igår ju längre dagen led att jag inte skulle palla med att jobba 8 timmar idag. Såå det fick bli att sjukskriva mig.
.
Tror jag hade feber ett tag också... för jag frös som en tok fast jag låg under täcke med kläderna på.
.
Det var ju första april igår... var det nån som blev lurad?
.
A på jobbet skickade ett sms igårkväll o frågade om jag hade läst mailet som kommit i torsdags.
Hon skrev inte mer än så o jag svarade att nej, om det hade kommit på eftermiddagen så hade jag INTE läst det.
En lååååång stund senare kom ett svar. Detta var efter att jag hade sjukanmält mig. Jag ringde ju först för jag kände att med tanke på att vi haft skitsvårt o få vikarier de senaste veckorna (för det finns inga tillgängliga) så skulle jag sätta mina arbetskamrater på pottkanten. Men A sa att är jag sjuk ska jag stanna hemma utan o känna skuld och när hon sen sms:a att det var löst så slappnade jag av.
.
Men iaf, svaret jag fick handlade om att ALLA sjukanmälningar mellan tiden 1 april - 14 april skulle ha läkarintyg från första dagen iom vikariesituationen inom Sala kommun.
O jag ba': What?!? Skämtar du med mig april?? O sen skrev jag nåt om att ja som vikariesituationen varit på sistone så tja....  o sen skrev jag att det blir ju lyckat o försöka få en läkarkontakt.
.
Svaret som kom ytterligare en låååååång stund senare sa bara kort o gott: Äh, du var ju inge rolig.
Hahaha så jag antar att det var ett aprilskämt. Men jag vet inte..... gick jag på det eller inte??? Haha
.
Men hon som ringde i morse från arbetsmiljögruppen sa då inget om nåt läkarintyg... o vore det så... så borde väl chefen ha hört av sig. Haha
BTW så trodde jag att jag skulle smälla av när hon från AMG ringde... för jäklar i min lilla låda vad hon skrek, eller ja iaf så var det olidligt högt i min telefonlur... eller så var det bara mitt lock för örat som gjorde att jag hörde allt såååå mkt högre... jag hade nämligen precis varit ner o tagit både alvedon och nässpray och en hutt hostmedicin för jag vaknade o var helt igentjorvad i näsan o halsen var tjock.
.
Efter att ha sovit några timmar till har jag nu varit ut o hjälpt E med hästarna (höll på o frysa ihjäl) och tagit en kopp te med honung i. Jag som inte ens gillar honung. Men det ska ju ha bakteriedödande egenskaper sägs det.
.
Sen till min kopp te har jag smaskat på finska pinnar... för det kändes som finfin medusin när man är lite emlig.
.
Ska nog ta o krypa ner igen o dra täcket över huvudet för jag är trött o klibbig i ögonen och orken är bortblåst.
Hunden ligger nedanför sängen så jag kan ha lite koll på honom (E väckte mig för att hon trodde att han möjligen hade ett EP-anfall... o det kanske han hade haft för han låg o slickade sig runt munnen på det typiska sättet han gör när han har ett sånt) och i fotänden ligger en katt o slumrar. Han har varit ute på äventyr igen o var inte hemma på hela dan igår... så nu är han trött...
.
Apropå rubriken så gjorde jag stekt sill med löksås igår... trodde att lite salt o starkt skulle kunna lindra min hals... funkade inte kan jag säga... blev bara omåttligt törstig. Men det var gott... var bara jag o E som åt... J o J ville inte ens smaka... de åt snitzel istället... sååå i kylskåpet finns en sill kvar o simmar i löksås o väntar på mig. Ska nog ta o äta upp den om en stund... ska... bara.... vila... lite.... först.....
.
snörvel and out

Kommentarer
Postat av: 23 minuter

Sv: du har rätt, oftast är det så att man inte har ett bokmärke nära till hands när man behöver det. Lösningen är kanske (enligt mina planer ;) att fylla lägenheten med fina bokmärken så där alltid finns en att använda (eller det är snarare en ursäkt till att jag ska kunna köpa många bokmärken ;)



Krya på dig! :)

2012-04-02 @ 20:57:12
URL: http://tjugotremin.blogg.se/
Postat av: Hanna Westman

sv_ tack så mycket fina du! dom är dock väldigt lätta att gå i :)

2012-04-02 @ 22:36:37
URL: http://westmanshanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0