Igår var en EFIT-dag

Ja, som jag berättade igårkväll så hade jag som ett litet projekt för mig själv att jag skulle fota en bild varje heltimme.
Jag ställde klockan på ringning kl 7.00 och började EFIT-dagen därifrån.
Är ni redo att få se min dag i bilder???
.
Kl 7 var jag såhär pigg... haha bilden blev så bra för precis så här grusig var jag i ögonen och jag vände mig om o sov vidare en stund till ska jag erkänna
En timme senare såg det ut såhär när jag slog upp ögonen. Vänligen ignorera min väldigt stökiga fönsterbräda... haha
Klockan nio var det dags att åka mot stan för halv tio hade jag ett möte på Ekebyskolan
Fy så slitet det var på dörrkarmen... hmmm syns väl inte att man har hund som gärna försöker sig på konststycket att öppna själv om andan faller på....
Färdig o på väg från Ekebyskolan kom jag på att jag skulle fota skolklockan.
Det känns bra skumt att gå där i vuxen ålder o så får man flashbacks om stressiga mornar när man snabbt ställde ifrån sig cykeln o rusade in.
Vid elva var jag på Bürgers o kollade in blomutbudet... ville se om de hade nån fjärilsbuddleja men hittade ingen sån buske så jag tröstade mig med att kolla lite krukväxter.
Till lunch passade jag på att våldgästa bror min o de hade huset fullt med hantverkare... men jag tyckte att den här personen av manligt kön var gulligast att fota... Victor är fortfarande lite misstänksam på mig. Det KAN ju hända att faster äter små barn till lunch.... man vet ju inte
En timme senare var jag fortfarande kvar men då hade vi blivit kompisar... haha man skulle kunna tro att han setat hela den timmen i stolen men nix det har han inte... vi hann med att gå ett par vändor genom hela nedervåningen fram o tillbaka genom kök -> vardagsrum -> kök -> sovrum -> kök.... det är en stark kille som vet vad han vill....
Vid två började jag jobba.... passade på att fota en annan på jobbet som också jobbade... Erica mailar till lapsen (planerarna) om en städ i nästa vecka.
Vid tre var jag på vägarna o kuskade runt mellan gårdarna
Vid fyra hade jag kommit tillbaka till lokalen och hittat på apodoskartongen som stod o väntade på att vi skulle pricka av att alla rullar kommit.
Vid fem var jag o Johanna ute på vår kvällsrunda och hos en av tanterna satt den här jättesöta nallen... tanten själv tyckte dock att nallen var gräsligt ful
En annan prydnad. Fast utomhus när klockan hade slagit 18.00
Ett låsbart skrin med medicinen... vissa är så dementa så de glömmer att de tagit sin medicin o tar fler doser... eller så lägger de bort hela rullen o det är omöjligt att hitta den mer...
En färgglad flodhäst på ett skåp hos en brukare...
Jag har redigerat bilden såtillvida att jag har dolt ett par fotografier som det syntes personer på...
Älgsafari
Den här bilden är tagen lite för tidigt egentligen men den får gå för 21-bilden...  den är ju ändå tagen sisådär 20 i nio.
Äntligen får jag åka hem
Hej då macken... eh, jobbet... vi ses inte i morrn.
Pustar ut o varvar ner framför datorn.
Hästarna blev nattade o vattnade vid tolvslaget... japps... jag orkade inte masa mig ut där innan dess... men det gick ingen större nöd på dem...

Kommentarer
Postat av: Roos

jag ser mej! ;)



kul grej iall'e'fall :D

gillar älg-bilden men det förstod du väl redan :P



och nalle-bilden :D :P

2012-04-19 @ 14:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0