en halv gratis iaf

Prutthästen, den lilla söta svarta odågan blev rätt tyst igårkväll... haha har nog aldrig sett henne så fundersam. Inte många gånger iaf. De är lätt räknade... jo när hon åkte bort o var sällskapsdam så blev hon lika spak o olik sitt vanliga jag.
Det äventyret kan man läsa i bloggen under Juli månad 2010.


Man ser på bilden hur hon tänker o funderar

Iaf, tillbaka till gårdagkvällen.

Det var nystädat i boxen. Nybäddat med nytt strö. O innan har vi haft halm i den boxen men dels så skulle inte halmen räcka o lägga nytt fint i hela o så är det ju faktiskt mer lättmockat med spån.

Granngården har just nu medlemserbjudande att köpa 5 balar torv eller torvmix (50/50 av torv o spån) o betala för 4. Lätt att man passar på o handla hem eftersom det i vanliga fall kostar tian mer o köpa torv/mix än rent spån o nu alltså fick man en bal gratis.

Så boxarna bäddades rena igår... o när jag tog in Gnistra så blev hon helt konfys.
Hon bara titta o kom av sig helt... annars när hon kommer in så far hon runt som en tätting o checkar läget sen sist o hugger direkt in på maten men igår såg hon inte ens hötussen. Hon ställde sig att smaka på torvmixen o såg verkligen frågande ut.
Hon såg ut som om hon tänkte "har ni tagit in jord i boxen?!? Knäppskallar"



En liten baktanke med torvmixen kan jag väl erkänna att jag har också... torv=jord i rabatten sen. Bara o skopa ut direkt där jag vill ha den.... spån tar sån tid på sig att förmultna o halm är ju inte heller jätterolig i rabatten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0