nä men vad är väl en usk-utbildning

Ibland undrar man... eller rättare sagt... ibland undrar JAG.

Jag undrar hur folk tänker ibland. Eller snarare undrar jag om folk inte bryr sig. Om det är så att folk alltid ser till sig själv o bara sig själv ALLTID?

Om folk inte tänker på följder o resultat... om de tänker "det händer inte mig" o så var det inget mer med det.



Vad pratar jag om, undrar ni nu.

Ja vad pratar jag om....?



Jag blev lite mörkrädd häromdagen när jag pratade med en person som är utbildad undersköterska men som ändå inte har koll på det där med penicillin o överanvändning eller felanvändning... vad gäller personligt bruk.

Ämnet kom upp då vi pratade om bihåleinflammationer o öroninflammationer o såna saker. O den här personen har väl haft lite såna lite då o då o fått en kur med penicillin... o att det då ibland händer att när man börjar må bättre helt enkelt glömmer o ta nån tablett här o där. (har väl hänt mig också) O till slut så samlas tydligen de här bortglömda tabletterna till att bli en hel användbar kur... o då kan man självmedicinera o ta nån enstaka tablett tydligen... bara nån enstaka ibland när man har lite känning o så går det över... o då behöver man inte ta mera...

O detta sitter människan o erkänner för mig efter att jag förklarat efter första stycket att det är såååå man gör för o göra bacillerna resistenta. Sluta innan kuren är färdig bara för att man känner sig MYYYYCKET piggare redan.
-Jahaaa!! fick jag tillbaka med ett förvånat utrop

Men visst... mata du dina baskilusker med pencillin så de bara nästan dör o sen repar sig o blir "vaccinerade" mot pencillin... o de sen för vidare detta till nästa omgång celldelade baskilusker som ärver i rakt nedstigande led alla resistenser...

MEN KLAGA FÖR I HELVETE INTE!!!!! när du sen får öron- näsa- halsinfektioner på löpande band o inte fattar varför du aldrig får vara frisk



Jag blev bara så trött så jag orkade inte fortsätta försöka lära om människan i fråga... jag bet i hop o teg ihjäl ämnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0