Gnällig idag?

Första besöket i morse fick mig med på en mental åktur... för tantalonan var snurrig deluxe idag... Jag hade lite svårt o hänga med i svängarna... o när hon hade berättat klart så sa hon uttryckligen till mig o inte berätta för nån... för ingen visste vad jag fått veta... o jag vet inte vad det var jag inte fick berätta... för inget hon sa var särskilt komprometterande.
Om det inte var så att det hon hela tiden bedyrade att hon inte brydde sig i faktiskt var skuldkänslor för nåt hon fantiserat om där o då... men tja, jag vet inte...
Jag vet bara att jag skulle vilja kunna koppla upp mig o höra hennes tankar. O inte bara den del som hon sen låter komma ut genom munnen. Det är ofta som jag sitter helt fascinerat o bara lyssnar för jag inte riktigt fattar hur tankegångarna går.

Nästa besök var inte mindre turbulent det... för mig alltså.... håhåjaja. Tror alla snurr-fior var extra snurriga idag. Där skulle de tydligen hämtas o åka iväg med dottern o frun i huset ville att mannen skulle ha andra kläder på sig... så hon for iväg för o leta långbyxor o kom tillbaka o frågade vad hon skulle göra.
- Hämta ett par byxor, sa jag... o hon for iväg... bara för o komma tillbaka ännu en gång o undra vad det var hon skulle göra....
-Byxor sa jag... ja just ja sa hon o for iväg igen....

Det slutade med att jag sa att dottern får klä pappa sin själv med finbyxorna så tar jag o drar på vardagsmjukisarna.
-Han ska ha andra strumpor också sa hon o slängde åt mig ett par tunnare strumpor... sen såg hon i nästa ögonblick när mannen kom hasandes i sina raggisar o konstaterade att han behöver andra strumpor också.
GAAAAHHHHH kände jag o sa att jag redan hade fått ett par strumpor av henne.

Dusch av tant stod på nästa tur.... Piece a cake kan man tycka

Nu var det ett tag sen jag var där.... o nånstans mellan mitt senaste besök o idag så har det hänt saker.... inte med tanten eller så... bara hennes åsikt i hur mkt hon ska göra själv o vad hemtjänsten ska göra... tvätta nedre toalett brukar ligga på "göra-själv-listan" men nu ställde hon sig o förväntade sig att JAG skulle göra det...

O inte ville jag stanna o fika heller... tydligen också nåt som blivit gjort VARENDA gång.... för hon upprepade gång på gång att om det var körigt så var det bara o ringa o meddela... till slut var jag tvungen o fråga om hon tyckte att jag kommit för sent dit idag (om det var därför hon nötte om o ringa, för att hon var sur) men nej det hade jag inte.... men nånstans så hörde hon visst i mitt svar att "nej tack jag hinner inte stanna o dricka kaffe efter duschen" betydde "nej jag har egentligen inte tid o vara här o hjälpa dig" o jag blir bara så störd över det.
Duschhjälp med tillhörande pyssel är ju vad vi är där för o göra... fika är nåt man kan göra OM tiden räcker till efter att man gjort sitt jobb.

Extrainsatt möte på eftermiddagen. Redovisning av tidsstudien vi gjorde i våras. Ptja, lagom roliga siffor då vi hade väldigt lugnt just då.... har varit så alldeles på tok för länge. Men vi kan ju inte gärna gå ut o slå ner några gamlingar för o få nya brukare.... så funkar det inte riktigt.

Jo just ja, jag mailade med biståndsbedömaren också... kände mig lite lätt gnällig där också... men vafasen. Om jag inte får svar på det jag mailat om utan bara nåt "goddag yxskaft-svar" så får jag väl lov o bli lite övertydlig.
Hmmm, är det för mkt att skriva om samma sak en gång till o stryka under med gul färg det som känns förbigånget?

I morgon är jag ledig iaf.... lovely

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0