the bitter fitt is striking again

Ibland blir jag bara så förvånad... eller kanske skulle säga... folk fascinerar mig... hur de funkar o inte funkar.

Jag la ut en efterlysning på fb idag... nåt jag inte alltid gör för det är inte alltid som jag vet om det fortfarande är aktuellt. Är bra om datum skrivs i såna efterlysningar så man har en chans o avgöra om det fortfarande är relevant att sprida vidare eller om man ska låta vara.
Datum, plats, telefonnummer o en kontaktperson är bra saker att ha med i en efterlysning.

Meddelandet lyder som följer:
SE HIT! VI HAR ETT ISLANDSTO PÅ NÖTBACKEN SOM I MORSE DEN 5 SEPTEMBER FÖRLORADE SITT LILLA NYFÖDDA FÖL - STOET KAN NU FÖRHOPPNINGSVIS BLI FOSTERMOR ÅT NÅGOT FÖL SOM FÖRLORAT SIN MAMMA!!! RING SNARAST TILL MALIN ANNELL 0708-10 83 63 FÖR MER INFO & KONTAKT! SPRID DETA MEDDELANDE SNABBT!!!
Och i den kan jag se att alla mina kriterier uppfylls.

En vän på fb spred det vidare men fick i sin status kommentarer om VART o sånt...  öhh det står i första meningen... lätt att googla för den som inte vet på förhand. Man kanske kan lägga ihop ett o ett o få två??? Det finns ju även info att det är ett islandssto... o googlar man så finner man Nötbackens islandshästar.

Äh, bitterfitta idag igen..... men iaf... hade god lust o lägga ut den här länken men hejdade mig

Frågan kvarstår... varför är folk så jäkla bekväma att de inte orkar leta lite själva???

Kommentarer
Postat av: Stina i Jordbron...

Om du går in på Nötbackens hemsida, klickar på "om gården och oss" om man fortsätter på grusvägen åt vänster ut ur första bilden som visar hela gården så kommer man till till det hus där jag spenderade alla mina somrar fram till jag var 9... Där, bara en knapp km bortom kurvan o skogen, ligger min fars lilla släktgård o det värker i hjärtat när jag tänker att om vissa saker varit annorlunda så skulle det varit kvar i familjen och gått i arv till mig...

2011-09-05 @ 20:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0