men ljuset luktar gott iaf

Fett ovärt besök det blev i stan idag då....

J ville ha skjuts till jobbet för det var en bil som skulle hem därifrån sen.

Han börjar ju 8

Mellan Heby o Sala tar det en kvart sisådär... hmmmm VAAAAD har öppet då??? Tja, matvarubutikerna typ.
Jag hade ju tänkt mig JYSK men tänkte i min enfald att de öppnar väl 9.... håhå

Åkte in på Coop o handla hem lite nödvändigt ont såsom tvättmedel, kattsand, godis..... ehm det sista kanske inte var helt nödvändigt då men....

Svängde sen förbi JYSK bara för o konstatera att de öppna inte förrän 10. Jäkla skit också.... kom på att E o J behöver nya byxor så gallerian kunde väl bli mitt mål istället då.... ja tjena tjena mittbena. Det var inte heller öppet.... ett gäng filippinskor (ja inte vet jag, de var asiater iaf) stod o putsade alla glasrutor vid ena entrén o alla butiker var oöppna - väldigt oöppna.

Gick runt gallerian (o hotellet) o satte mig i bilen att bläddra i en tidning som också hörde till de där inte fullt så nödvändiga tingen jag inhandlat en stund tidigare. Konstaterade också att trafikpolisen var bekväm som hade utsett det nya "torget" gamla rondellen som bra plats o checka läget...

Klockan slog det magiska klockslaget då butikerna skulle öppna.... jag gjorde ett nytt försök att få komma in på gallerian.... Corner Shop fick bli första anhalt då klädesbutikerna var sega på att rulla upp gallren. Ett doftljus o disksvampar... hahaha

Sen tog jag väl en sväng genom KappAhl o H&M utan o finna nåt. O konstatera att E lär nog få pengar o handla själv.... o lille J har jag ingen aaaning om vilken storlek han drar numera... han är ju kort i rocken o 146 som är för nioåringar har passat bra förut... men 152 som är nästa anhalt var ju bara sååååå stora så de kunde jag inte köpa. Köpte ett par jogging stl 146 iaf så får vi se.... 99:- är väl inte hela världen isåfall...

Gick ut o svängde hemåt med bilen o kom på när jag var vid skuggan att JYSK blev bortglömt iaf nurå....
jäla skiiiit asså

Så det kändes som ett fett misslyckande kort o gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0