mera bildbomb... från lite olika år


en härlig vårbild... maskrosor ÄR fina... när de är nya för året... sen blir de galet trista... o när de fröar av sig... blääääh
I bakgrunden kan man skymta E o Gnistra faktiskt. O jag vet att till höger om mig (som är fotografen) går Texas lös o betar av det begärliga vårgräset... men på just den här bilden fastnade inte han

Hur många kan skryta med en egenfotad bild på en gulsparv?? De är ganska skygga så det händer nog inte allt för ofta. Men den här parveln hade flygit in i en ruta o var lite vimmelkantig en stund... o då passade jag på såklart. Jag ÄLSKAR gulsparven för den är så vacker i sin gula fjäderdräkt. Påminner om lussekatter o jag gillar ju lussebullar

Absolut gladast blev jag när jag insåg att DEN HÄR bilden inte var förlorad för tid o evighet... trodde att jag aldrig mer skulle få se den annat än som en miniatyr
Ekorrkorn heter gräset och så är det ettårig brudslöja som kompar

Här är samma arrangemang från en annan lite mer normal vinkel. Dessa två nedersta bilder är fotade 2006 o jag kan ju säga att det ser inte ut såhär längre... smällspirean (den rödbladiga lilla minibusken) har vuxit upp o brer ut sig ganska bra... den är underbart vacker när den blommar
O gräset var ettårigt o jag har inte kommit mig för att så det nå mer sen dess... lika så brudslöjan har heller inte blivit sådd igen. O den gula liljan har försvunnit alldeles på egen hand... de brukar inte bli så långvariga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0