lördagsnöje

Vi tog en sväng ut i skogen jag o grabben... vi skulle plocka svamp sa vi

Vi tog samma början som jag o hästen gått två dagar i rad innan.... men innan vi hunnit särskilt långt alls så tog det stopp... för där på stigen mitt framför näsan på oss växte MASSOR av trattkantareller.... o där hade jag o hästen klampat fram utan o se nåt alls... hahahaha

Vi hade en liten papperskasse med oss. En sån som man får hos blomsterhandlaren när man handlar blommor.

En kvart senare vände vi hem igen o då hade vi inte rört oss många meter... kassen var i det närmaste full...

Så nu ikväll har jag gjort iordning svampstuvning o stekt kassler o så blev det kokt ris till... mums.

Ett glas rött (JP Chenet) o så ostbollar (OLW) till efterrätt o livet känns ganska bra.



Idag har vi dessutom varit på dop. Lille kevins tur o döpas. E sa nåt om att behöva gå i kyrkan 2 ggr på en månads tid...
Pappa Thomas hade gjort goda smörgåstårtor o mamma Monica hade bakat gott kaffebröd till samlingen efteråt.


Kommentarer
Postat av: monica

va trevligt att ni kom hela familjen:) kram

2011-10-10 @ 08:54:45
URL: http://kockenstjej30.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0