pricken

Har just konstaterat att sonalyckan är lite känslig mot textiltape. Sån som man använder sig av i plåster.

Han har skrubbat upp sitt knä o jag har de senaste vändorna knåpat ihop egna plåster eftersom de där jättebraiga färdiga med kompress o häfta som man kan köpa tog slut här hemma o mitt minne är ju så jädra kort att jag förträngt totalt att det behövs shoppas hem.

Iaf så ikväll när vi skulle byta o tvätta rent så var hela området som varit i direktkontakt med själva klistret helt rött o prickigt o det kliade som tusan sa han.

Nu har jag lagt på annat plåster över själva såret bara o så låter vi prickarna andas. Såret i sig har börjat dra ihop sig så fint så.

E har också visat såna tendenser när hon fått textilplåster på sig... o ett tag var hon nästan paniskt rädd för o få ett plåster monterat. O man fick verkligen motivera till att ett plåster ibland kanske kunde vara bra i några timmar iaf så att det får sluta blöda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0