kullrat stengång

Fick inspiration att fortsätta lägga kullersten efter mer än ett års uppehåll.... så ikväll har jag fått ihop ungefär en halv kvadratmeter. Det gick inte fort eftersom det var massor av gräs o ogräs som växt upp mitt i där jag skulle arbeta. Så det fick jag ju börja med o rensa bort. O sen var det annan bråte också... gamla löv o jox.

Jag var till Avesta efter jobbet idag... passade på o stjäla lite trift som växer i massor kring vägkanterna vid rondellen. Hoppas den tar sig där jag petade ner den... fick se att den växer i salthaltiga miljöer (typ havsstränder och moderna vägkanter) o jag har ju inte direkt saltat i gruset. Hmmm kanske vore en idé förresten??

Det slank med en tuva tjärblomster också... få se om den klarar sig också... det kändes som att det skulle passa så bra där i gruset bland kullerstenarna liksom.

Hade kameran varit i funktion så hade jag nog fotat.... men den är trasig helt o hållet nu... den säger att det är lågt batteri fast det är nyladdat.

Får försöka prata snällt med E om jag kan få låna hennes kamera...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0