inspiration

Var till min arbetskamrat A idag efter jobbet... jag lovar... för varenda gång jag kommer dit så har det hänt drastiska saker endera ute i trädgården eller inomhus... eller som den här gången - både inne o ute.

Det är så inspirerande att åka till henne om man är trädgårdstoka som jag (och hon) är.

Ingen kamera hade jag med mig så jag kan inte lägga upp några bilder på hur det ser ut... eller vilka projekt hon har på G. Men jag kan helt klart säga att jag är sååååå avundsjuk på hennes jordtyp. Hon bor på sidan av åsen så det är väldigt mkt sandblandat i jorden.... verkar som att det är lätt att skapa o ändra hit o dit med såna förutsättningar. Inte som min steniga hårda lera som är omöjlig att gräva i o få ren från ogräsrötter o annat otyg.

Nåja, det är därför jag skapar mina rabatter ovan jord istället.

Men skaparlusten vaknade....

Har lovat bort lite flocknäva till henne... så det var jag genast o plockade ihop en kasse av när jag kom hem. O så grävde jag upp en rugge av stjärnflockan som spritt sig hejdlöst i entrérabatten. Den får hon visserligen dela med H som jag redan lovat sån till.

Men nu ska jag ut o natta pållarna... för jag är trött o behöver sova sen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0