Det var den helgen det....

En rätt produktiv helg blev det...

I fredags skruvade jag ju ihop en massa skåp... i går fortsatte J med resten av väggarna i köket.... ja förutom det där hörnet där vattenrören kommer upp ur golvet o de ska lödas ihop med fortsättningen av rören till dit där kranen ska vara. Det får bli en annan dag....

Idag har jag tillbringat mest hela eftermiddagen i hagen. Jag tog äntligen tag i att snygga till nyaste hagen o började dra om mittentråden till elband istället för järntråd som det blev från början.
Bäst o ha samma system i alla hagar... hästarna fattar nog bättre att det är stopp som gäller om det är vitt band i mitten o så de andra över o under.

Tog slut på isolatorer så jag kom inte hela varvet runt... tog slut på orken också... på slutet blev det rätt många feltänk så det var nog tur att tråden och isolatorerna räckte ungefär lika långt. Jag hade ju kunnat komma några stolpar till då det är några isolatorer kvar i stallet o på ett gäng stolpar som står mot stallväggen. Men som sagt var, tråden tog också slut på just den rullen.

Hästarna blev också glada då de fick komma med mig in i den hagen o beta sisådär en timme.... de äter som om de aldrig sett gräs förr.... så jag får lov o begränsa deras intag lite granna... de skulle mkt väl kunna föräta sig annars.... övrig tid får de nagga på det mer modesta betet i vanliga hagen. Men snart så.... den nya hagen är ju tänkt till sommarbetet.

Tittade mig i spegeln nu ikväll o endera är jag bra skitig i nyllet eller så tog solen rätt bra... kan va ljuset på toa också som luras....

Det är den här raden med stolp kvar att byta mittentråden på... bilden är från förra året då jag höll på o stolpade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0