Polly in my pocket.... nej men pocket var ju rätt iaf

I fredags köpte jag mig en bok... på ICA.
Jag vet inte vad det var som fick mig o lyfta den ur bokstället för o läsa på baksidan... antar att framsidan var rätt tilltalande... o texten på baksidan var också ganska tilltalande... så boken fick följa mig hem.

Nu har jag nästan läst ut den... har inte många sidor kvar... o den har gått från att vara en bok där jag tänkte att jag slösat bort mina pengar för att den verkade inte alls så bra som den utlovade sig att vara.

Men tio sidor in i boken så började det ändras.... o jag har älskat den... den heter "Boktjuven" o utspelar sig i Tyskland under andra världskrigets fasor... det är inte en historia som skildrar kriget på det sätt som man skulle kunna tro.

Berättarperspektivet är nog rätt nytt om jag får säga så....

Den är sorglig på slutet o jag kan inte låta bli att gråta medan jag läser....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0