nattblogg

Kvällsmys framför tv:n i min ensamhet.... Lillskrutt sover den febriges sömn i soffan. Så jag knaprar väl på mina Pringles själv o dricker apelsinjuice till....
E sitter inne på sitt rum o häckar.... ja se tonåringar... där verkar hon ha fastnat rejält... även om man ibland får ut henne korta stunder så är hon strax tillbaka i sin håla igen.

O J är ute på äventyr som sagt var....

Gammelkatten ligger i andra änden av soffan o sover... han blev nog av med ett av sina nio liv idag när vi hade grillfrämmande. För deras hund som var med gillar inte katter även fast det finns fyra vuxna katter i hennes hem.... o hon råkade såklart komma in i vardagsrummet o fick syn på skrutten där han låg o sov i godan ro på en kudde i fotöljen (väldigt dumt av mig att inte komma ihåg det o förutse att det skulle kunna hända). O hon tog nacktag såklart... jag trodde han skulle dö på fläcken..... Ut åkte hon fortare än kvickt.... men han lugnade ner sig när han fick sitta i min famn o lugna sig en stund.

Jäkla tur att vi var i rummet när det hände.... annars hade han inte legat bredvid mig o snarkat nu.... det kan jag lova.

Han visade iaf matlust en stund senare då jag bjöd på några torrfoderbitar.

Nästa gång vi har hundfrämmande som får springa löst o rasta sig en stund så blir det att stänga ytterdörren NOOOGA.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0