hemmaspa

Det fick bli lite hemmaspa idag.
Jag googlade (nya ordet för söka) på älggräs igår då jag hade för mig att det var en nyttoväxt.
Älggräs - Filipendula ulmaria innehåller salicylsyra som är smärtstillande och febernedsättande samt svett och urindrivande.
Det kan även användas för o luckra upp förhårdnader läste jag nånstans igår (som jag inte hittar idag) o eftersom mina hälar ser för bedrövliga ut så bestämde jag mig för o plocka ett knippe med blommor o blad av älggräs o hälla kokande vatten över o sen späda ut till lagom temperatur. O nu sitter jag alltså med mina skånkar i blöt o skaver av mina förhårdnader så gott det går.
Sen får det bli lite smörja på så de blir mjuka o fina igen.

Uppdatering: hmmm om jag kolar vippen nu så är det för att jag haft fötterna i fotbad med älggräs....
Fast hur troligt är det med tanke på att det var svårlösligt i vatten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0