guld

Fick lust att bege mig ut på "myren" o leta efter guldet som ska växa där...

Kände mig rätt fånig där jag lufsade runt med en femliters hink o allt jag hittat var fem stycken som skramla runt på botten.

Lagom tills jag började fundera på att plocka blåbär istället så hittade jag väl ett par tre stycken på en o samma gång o jag blev taggad o sporrad att gå o leta ännu en stund.... fick ihop så det täckte botten men inte mer.

Tror att stället fått besök av nån annan hugad spekulant innan jag hann dit. Såg bevis att nån eller nånting klivit fram då vissa ställen såg nertrampade ut.

Jag blev lite fundersam på om det var en människa eller älgen eller kanske en björn... o jag började genast prata lite halvlågt för mig själv. För att varna eventuella fyrbeningar som kunnat bli överraskade av mig.

Mygg o broms fanns det gott om... o det var äckligt fuktig luft så jag blev sjöblöt av svett....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0