stava

Jag är en språkpolis o jag erkänner det o jag står för det...

Det finns vissa ord som jag stör mig enormt mycket på när de är felstavade...

Idag fick jag se den här felstavningen (som Kissie konsekvent använder i sin blogg) på TV4 när de hade sin filmstund.
Jag vet inte, men jag kan ju tycka att en tv-kanal ska anstränga sig att stava filmernas namn rätt åtminstone.

Vilket ord det är??? Tja om jag säger så här: filmen heter "Gudar och människor"

Hur både Kissie o TV4 (ja de är väl nån människa som jobbar där såklart) kan få för sig att det heter männsikor övergår mitt förstånd.... asså det låter ju inte ens så.... "mens i kor" läser jag ut den stavningen....

Nu är det säkert en o annan som tycker att JAG är en petimäter som är o petar i petitesser.... men vissa får ont av skor som skaver... jag får ont av ord som är felstavade...

NU vet jag mkt väl att det finns folk som inte ser när de stavar fel... dyslektiker o så och det är inte dem jag bråkar på... men jag kan nog ändå tycka att på tv ska de veta hur ett ord stavas eller inte.... jag trodde att det var korrekturläsarens uppgift

Titta, till o med Google ifrågasätter stavningen ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0