jobb, zumba o pizza

Huvva huvva... sicken dag....

Dagen började ju så välorganiserat o jag hade faktiskt till o med tidsplanerat så bra att jag var på väg mot jobbet i rätt tid o inte tio minuter efter för en gångs skull...

Men i Broddbo tog det stopp... fick se saftblandarna redan innan jag kom fram.... o insåg att det var stopp o belägg... var bara o vända o ta vägen om Gullvalla istället.... tur att det finns valmöjligheter o att alla vägar bär till Rom... nej Västerfärnebo menar jag ju XD

Sen var det fullt ös medvetslös på jobbet mest hela dagen idag. Hann knappt sitta ner o ta en kopp kaffe o en ostmacka... lunch var inte att tänka på...

Två möten idag på jobbet också... först torsdagsträff med arbetsterapeut, sjukgymnast o distriktssköterskan o Dr Nylund. Chiefen hade utvecklingssamtal så hon ramlade in mitt i....

Sen ett snabbt improviserat hembesök med sjukgymnasten o arbetsterapeuten hos en vårdtagare som blivit lite tung att hjälpa upp till sittande från liggande.... men mest är det nog att han är lite lurig på oss brudar i hemtjänsten... för slackar man så kan man ju få chansen o lägga en hand på en flicka en snabbis... för det gick då så galant med alla förflyttningar när de var med....

Sen APT som till o med drog över en stund....

När jag skulle åka hem så var det Zumba vid entrén o det var ju lite kul o stanna o titta på dem.. rätt vad det var så hoppade jag med. Tänkte bara testa lite snabbt o en kortis för jag var ju inte ombytt... men det slutade med att jag körde de 30 minuter som var kvar av passet.... roligt var det men jobbigt... inte bara för att mitt flås är obefintligt utan för att koordinationen failade på mig stundvis.... hahaha

Men vet ni... jag är piggare än på länge efter en hel dags arbete.... wihooo

O J kom hem med pizza från den lokala bagarn/affären.... mumma. Så nu är jag mätt o belåten också. =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0