missinassenblogg

Kan ni tänka er... jag är vaken. Klockan är inte 06.00 ens o jag är vaken.... o inte tröttare än vanligt.

Vaknade av att det var så enbarmligt varmt... tog en stund innan jag kopplade o slängde av mig det ena täcket... jag fryser nästan alltid när jag lägger mig o vill mysa ner under dubbla täcken men sen blir det ju varmt.

Lyckades slumra om men kände att jag var hungrig o länge låg jag o tryckte ner den känslan.. men när det började klia överallt o jag började känna mig kissnödig så var det bara o gå upp... o eftersom klockan var som den var så kände jag att varför inte lika gärna stanna uppe o pyssla lite.

Så nu har jag smort mina kliande torra fötter, kissat (slog två flugor i en smäll o gjorde båda sakerna samtidigt, haha) samt hämtat in ved o tänt upp kaminen för det var 18 grader här nere o det var aningens kallare än uppe i sovrummet kan jag säga.

Jo, jag har ätit frukost också. Varm risgröt med kall saftsoppa till...

När jag var ut o hämtade ved så kom en bil o åkte förbi gården i rätt hög fart. O jag tänkte att varför behöver nån åka upp i skogen såhär dags... det är ju beckmörkt.  Vet inte om det är nån som avverkar nåt där uppe... skulle ju iofs inte förvåna mig det allra minsta.

Nu när jag är mätt o belåten o tempen är svalare så känns det som om det hade varit skönt med en tupplur till ändå....

Måste. Besinna. Mig. Och. Inte. Falla. För. Frestelsen. Att. Vicka. Omkull. Mig.
För gör jag det så är det väl kört sen o jag kommer försent till jobbet.... håhå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0