lite gjort iaf

Röda gardiner - check
fixat i övre hallen o ställt i ordning den där myshörnan jag haft i tanken flera månader - check
äntligen lagat klart arresten åt pållarna - check
Ställt upp två adventsljusstakar - check (kanske blir klar till jul)


Ja, jag fick lite gjort idag iaf... nu  borde jag ha legat i sängen sen minst en timme tillbaka... men det gör jag ju inte som ni ser.

Jag är bara såååå nöjd med min myshörna. En fåtölj med hög rygg i svart galon som jag bredde en filt över + några kuddar o så en låg bokhylla att fylla med böcker o så en lampa för mysfaktor + att den behövs för o kunna sitta där o läsa o så fotpallen som har förvaring inuti.
Det ser sååå inbjudande ut.
Kanske tar en bild på det nån dag o lägger ut på bloggen.

Vad gäller gardinerna kan man ifrågasätta hur jag kunde tycka att motveck var femtonde cm var absolut nödvändigt när jag sydde dem för många år sen. Phjue så jobbiga de var o stryka. Men de är snygga när de är på plats.

Soffan är ju i vinrött o det skär sig lite mot klarröda gardiner kan jag tycka så jag bredde över två vita överkast o bad en bön att de kommer få ligga någorlunda kvar. Herr J har svårt o sitta snyggt i en soffa. Han ligger alltid o vräker runt o inget får vara på sin plats. Ibland undrar jag om han är rumstränad korrekt. hahaha närå men allvarligt... jag vet ingen annan som kan som han.
Unge herr J tyckte att rummet kändes större när soffan blev ljus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0