I-landsproblem

Har i flera dar nu tänkt o skriva lite om den där kvällen när vi skulle ta in hästarna o det hade regnat större delen av dan för att sen på kvällen frysa på - REJÄLT.

Vi brukar ta av grimmorna o lägga dem utanför hagen. För att slippa upptäcka att grimman har förpassats från hästens huvud till nånstans i hagen.

Nåväl, tänk er plaskblöta grimmor som ligger på marken när det fryser på. Grimmor med tillhörande grimskaft.

Kan säga så mkt som att det var länge sen jag o E skrattat så kopiöst mkt när vi hämtat in pållar... för grimmorna var totalt omöjliga att trä över huvudena på hästarna... för o inte tala om grimskaften. Omöjliga att böja.

Där o då insåg jag E X A K T  hur mkt jag behöver en vattentät låda att lägga sakerna i under dagen.

Dagens I-landsproblem eftersom jag endera
1. skaffar mig en låda o lägga grejerna i
2. går tillbaka till stallet med grimmorna efter utsläpp
så slipper jag såna överraskningar... men å andra sidan.... varför ska man göra livet lätt för sig?


Bilden illustrerar väldigt väl vad jag menar med "borttappade" grimmor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0