yesterday news eller - om hundra år, vem minns vad som sprack igår

Igår hade jag tänkt plita ner en "dagens pinsammaste" men internet ville inte vara med längre så jag fick snällt låta bli det...

Så det får väl bli "gårdagens pinsammaste" istället dårå....

I går morse for jag runt o letade jeans att ha på mig till jobbet... hittade ett par i rena tvätthögen o synade dem lite som hastigast med morgonsuddiga ögon innan jag drog på mig dem.

For till jobbet o drack en kopp kaffe så som jag gör de flesta mornar på jobbet. Sen skulle jag bara kissa innan jag skulle bege mig till första stället.

Toabesöket gick bra... även om jag konstaterade att det var dags igen - jag var tvungen o göra ett snabbt återbesök med mellanlandning i handväskan för o hämta en månatlig sanitetsgrej. Tjejgrej ni vet... ;)

Frid o fröjd, jag monterar det som monteras ska o upptäcker sen till min fasa att jag kan se golvet.

Det är väl inget konstigt... golvet brukar man ju kunna se när man tittar neråt... men inte när man tittar ner i byxgrenen på långbyxorna... då ska man banne mig INTE se golvet.

Holy crap. Mina jeans hade spruckit upp mer än en decimeter längs grensömmen... jag gick ut till lokalen o sa till C som var ende kollega kvar vad som hänt....

- Men det syns nog inte, sa hon för o trösta mig
- Johorå, sa jag o vände baken till o lutade mig något framåt...

O visst syntes det alldeles förbaskat bra... hahahahaha

Sååå jag fick knyta ihop min jacka runt midjan o gå så.... sicken tur att det inte regnade o var ruskväder för då hade ju folk undrat varför jag  inte var som folk o klädde på mig. Det hade varit en syn för gudar....



Kommentarer
Postat av: Stina

Hahahaha!!! Hände mig på ett disco en gång :)

2011-08-24 @ 23:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0