shit happens

Igår var åter en sån där dag
en sån där dag där jag bara borde ha stannat i sängen
Var såååå trött igår, tog mig halva förmiddagen innan jag masat mig ur sängen.
Sen fick jag ju telefonsamtal om upphittad ponny
som gjorde att mina tidsplaner HEEEELT grusades (jag skulle ju hinna så mkt innan jobbdax)
potatisen tog lång tid o koka o det slutade med att jag fiskade upp dem ur kastrullen medan de fortfarande kokade för o lägga i matlådan o sen upptäckte jag att pannbiffarna som jag köpt på ICA för ett tag sen hade gått ut ur datum... what to eat dårå... torkad rökt skinka blir väl bra... håhå
dax att åka, lille J kommer o frågar om jag har fler solglasögon... för han "råkade komma åt dem" så de gick sönder... där de låg helt oskyldigt i bilen på passagerarsätet...
Jag skäms för o säga det men det var den där berömda droppen som bara inte ska få rinna över nånsin... jag fick spel för ett par ynka sketna solbrillor (som visserligen inte var billiga o definitivt inte köpta på nån slutrea)
Det är inte lätt o vara människa nånsin, o det är ännu mindre lätt o vara den perfekta föräldern som aldrig gör några fel... stressad var jag också... tänk att det alltid är såna gånger det skiter sig o man tabbar sig...
Jag vet redan att det är sjukfrånvaro på jobbet inför kvällen...
Kommer dit o det finns ingen vikarie att få tag på.... meeeeen så kul (NOT) men en av sommarvikarierna erbjuder sig att stanna o jobba kvällen också...
Jag som ju var ur balans ända sen jag klev ur sängen kände inte riktigt att jag orkade ta tag i nåt alls... men ringde väl o försökte få tag i en ställföreträdande enhetschef men han var på sammanträde (eller nåt sånt, vad vet jag, han var inte anträffbar iaf) o sen gjorde jag väl ett tokigt beslut... för vad man får o inte får göra. Vi får ju inte boka vikarier annat än jourbokning...
jag... råkade....visst....glömma.....bort.....det....
Trött o seg mest hela kvällen... cola o choklad fick bära mig under hela kvällen.... för o sockerchocka kroppen med jämna mellanrum. Funkade någorlunda iaf.
Men jag har konstaterat ett par saker... jag glömde maila o bekänna min fadäs till resursenheten o jag glömde kolla om det var nån vik fixad till idag.... shit happens
Men idag är jag ledig iaf.... o jag sov tills jag vaknade... vilket var bättre än o ställa klockan på ett klockslag bara för o snooza i en o en halv timme var femte minut som jag gjorde igår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0