lördagsnöje

Kräftskivan lyckad... trots min seghet före där... kände mig lagom taggad o lagom social men det blev bra. Det var bra anordnat med tipspromenad o kluriga frågor... vad är en kapun till exempel... o hörrni... inte fuska o googla...

alternativen var 1, en hatt X, en kastrerad tupp 2, ett musikinstrument

Sååå kan ni svaret på den utan att ta hjälp?

En annan fråga gällde Lady Gaga's riktiga namn men jag minns inte alla alternativen dock.... 
eller varifrån kommer Rodrigo Pessoa?
1, Mexico X, Brasilien 2, USA

Stavningsfrågan var inte särdeles svår för mig... minns inte vilket ord man skulle stava till dock... hahaha

Kan du vad ordet Apotek betyder???? Det visste jag ^^

O sista frågan kunde jag efter att ha fått tänkt en sekund... sen trilla poletten ner... frågan löd: Vilket landslag är lättast att ha med sig i plånboken o alternativen var 1, tennislandslaget X, fotbollslandslaget 2, ishockeylandslaget

Men jag var den enda som fattade först.... hahahaha iaf utav de som gick i den gruppen jag promenerade runt med.

Efter mat o stark dryck för vissa (jag avstod för o slippa slockna under bordet först av alla) så var det så småningom dags för femkamp.

  • hoppa säck
  • gå med en pinne mellan knäna
  • ägglöpning (sked i munnen)
  • Billig fylla (snurra runt en pinne o springa rakt)
  • Kasta boll o få ner tre klossar

Också galet skoj men jag hade nog löst lagindelningen på lite annat sätt. Nu blev det lagledare som "valde". O det blir så tokigt för nån lär ju bli sist vald... jag var inte en av de sista o inte en av de första heller...
Hade jag fått bestämma hade vi ställt oss på ett led o räknat 1 2 3 1 2 3....

Fick träna på min engelska också då det fanns en engelsk familj med där... pratade nån mening med mamman i familjen (hon verkade inte kunna svenska alls, o likaså yngste sonen var bara engelsk talande). Sönerna var med i mitt lag så vi fick ju dra alla regler för dem... de visste inte hur lekarna gick till....

Jag o J gav upp rätt tidigt om man jämför med hur länge vissa andra stannade... vi gav upp vid elvasnåret sisådär. Vet en som kom hem halv sex.....

Gosade med liten söt 15 veckors blåmaskad birma... guuudars så söt han va. O vilket gudomligt temperament han verkade ha.... förstår att de heter helig birma. Men prislappen på en sån lär ju inte vara i min prisklass... han var försäkrad för 50'. Håhå

Självklart hade vi allihopa kräfthattar.... homemade av tapet.... jag fick en hund först att ha på huvet men sen ville nån byta  o jag fick en hög strut med lite snören i toppen... såg ut som en klassisk jungfru... hahaha I wish. Dumstrut kanske snarare.... men det bjöd jag på ^^





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0