it's a rainy day

Det regnar... jag jobbar kväll ikväll... men fick inte sova riktigt så länge som jag tänkt mig iaf... även om jag var rätt pigg ändå när jag kände efter.

J's mobil ringde, han har spekulanter på crossarna han haft på annons länge. De hade åkt 40 mil från Härnösandstrakten... jaiks, undrar när de startade i morse?

Sen ringde telefonen alldeles efter att han åkt för o möta upp spekulanterna vid affären (de hade hittat dit på egen hand - GPS) o då var det J som meddelade att ponnyn med restriktioner för hur mkt o när o vad man får äta hade släppt ut sig själv.

O mkt riktigt. Lillen stod bakom garaget o mumsade gräs för allt vad tygen höll... men jag fick fånga in honom snällt iaf. Han tittade på mig o frågade om det var dags o komma nu? Jag tror han tyckte frullen blev i senaste laget. Sen ledde jag honom i pannluggen ut till hans fålla i hagen o serverade den egentliga frullen där. Fast eftersom han redan käkat förfrukost så fick han dela sitt hö med pojkarna som går ute dygnet om o betar. De mullrade fram sina tackgnägg.

Sen blev jag kvar där ute, en stund... eller jag kom på att kattlådan var i skriande behov att tömmas.... o regnet strilade ner över mig.... lådan brukar jag tömma ute vid komposten så får det bli blomnäring så småningom. Spela roll om kattskiten kommer via komposten eller direkt när de skiter i blomlandet?!? Kattskit, hästskit, big difference... slutar på skit bådadelarna.... hahahaha nåja, ena skiten kommer visserligen från ett köttätande djur o den andra skiten från en gräsätare...

Snart är det dags o tänka på jobbet igen.... håhåjaja, pepp o taggad till tusen.... pffft

Borde jag ha ätit lunch innan tro?? Eller iaf ta med så jag kan äta på jobbet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0