Längtan efter den vår som komma skall...

Var tvungen o ut o dokumentera lite... visa hur långt våren har kommit. Eller kanske snarare försöka peppa mig till att det kommer o bli en vår iår också. Jäkla snöskit som kommit ner igen. Slaskplask idag

Fast först fotade jag några bilder inomhus på min lilla vårgrupp.

Såg vita pärlhyacinter hos en brukare när jag var där o städade o fick genast ha-behov... så nu har jag åtgärdat det. =)
O så kom jag på att jag skulle kolla o fota min krokus som är på G i rabatten utanför köksfönstret.

Jodå, den kommer så sakteliga...

O flera är också på väg upp en bit därifrån.
Tulpanerna börjar sticka upp små bladspetsar ur jorden också

Liksom pionerna

Så knatade jag vidare till rabatten som jag planterat julrosen i....

Hmmmm just nu känns det ju tveksamt till om den ens finns där under.... kanske är uppäten av vattensorken...

De flesta brukar säga att snön som faller nu tar med sig den gamla när den försvinner o att den försvinner lika fort som den kom.... vet inte det ja.... känns just nu som om det bara fyller på o fyller på... grusvägarna var helt rena ett tag men nu är det vitt vitt o halt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0