Inte alla drottningar är trevliga minsann

Jag lyckades med konststycket att bli stungen i skalpen av en geting igårkväll.. o fy satan så ont det gjorde.

Vi har hur många getingdrottningar som helst som surrar utanför våran ytterdörr. Kring lampan svärmar de... har nog haft ihjäl nånstans mellan 15-20 stycken. Vill INTE ha dem kvar så de kan starta nya samhällen allihopa nästa sommar.

Men iaf... ytterdörren råkade bli ståendes på glänt o hallampan lyste så flera stycken lockades att flyga in i hallen. När jag skulle försöka fösa ut dem så blev en av dem arg på mig o flög emot mig med vad som kändes som gadden först.
Får väl vara glad för att det var huvudsvålen som fick sig en tjolablängare o inte ansiktet.

Det gjorde så infernaliskt ont att jag skrek länge. Ställde mig först under duschen i hyfsat kallt vatten men det hjälpte inte mkt. Kom sen på att hälla handsprit över det ömmande området. Kanske att det lindrade lite... handsprit funkar jättebra på kliande myggbett så jag hade inget att förlora.

Sen letade jag fram sprayflaskan med RADAR o då jäklar fick de så de teg. Grrrrr

Idag känns det inte så mkt iaf... tur det. Hade svårt o hitta nån bra sovställning inatt för det gjorde ont.

Kommentarer
Postat av: Monica

ajdå det lät inge vidare o bli getingstucken,

jag har blivit det en gång i ansiktet...

2010-09-12 @ 12:15:55
URL: http://kockenstjej.blogspot.com/
Postat av: Livsgnistan

Ajjj vilken elak drottning!! Ser en tecknad film framför mig där en geting kommer med gadden först och har tagit full fart mot dig. ;) Härlig beskrivning du gjorde där! men egentligen kom jag hit för att säga att NU ser jag ju hjärtat i mitt foto. :) Kisar man lite o tittar på avstånd så blir det inte alls kantigt. :))) Ha en fin söndag!

2010-09-12 @ 14:17:24
URL: http://mittfotoidag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0