R.I.S.S

Ja jag kan ju iaf sluta bekymra mig om utifall det FINNS 27 möbler i mormors lägenhet.... för min "kära" mor har idag tagit tillbaka sin första utsaga om att vi tre barn skulle få dela på en tredjedel av hennes tredjedel av arvet. Hon tänker skänka ALLT till frälsningsarmen.

MEN så kul för henne då... hoppas det köper henne en plats i himmelriket. Men gåvor med en baktanke (hon har väl ändå en baktanke med det hela - visa hur rättfärdig hon är så ingen kan tvivla på att hon älskar Gud o Jesus Kristus) är väl ändå inte helt o riktigt rätt?

Nej jag är orättvis nu... jag är nog i mammons våld, tror ni inte. Eftersom jag har sånt habegär.

Jag vet bara att min mormor mer än en gång sagt som svar på sina två andra barns klagovisor om hur mkt saker det är "men det är många som ska dela också, barnbarnen ska väl också ha"

Jag vet att både min syster o bror är väldigt ledsna o arga. O jag känner bara vanmakt o sorg över alltihopa. Jo besvikelse o ilska också.

Jag lärde mig att tänka i ordet RISS när jag gick hos beteendevetaren. För o kunna skilja ut mina känslor i olika situationer.

R - Rädsla
I - Ilska
S - Sorg
S - Skam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0