NH

Hemkomna från en NH-förmiddag med Olle Wåhlberg i Hammarby hos Anna.

Intressant, nyttigt o lärorikt. Kul o se att han ändå funkar så himla galant lilla Lillen. Det var inga konstigheter alls... om man bortser från momentet med att bli smekt av en presenning... det momentet tyckte Lilleman var TOTALT onödigt o  nåt som kunde ha hoppats över.

Sen var han lite ovillig att flytta bara framdelen utan att då låta bakdelen liksom följa med utav bara farten. Övningssak att göra det i uppsuttet.. att lägga lagom tryck o sen ge eftergift i rätt ögonblick. Fick återigen en bekräftelse att E behöver få rida för min "gamla" ridlärare... ordet gamla inom parentes för gammal är hon inte... bara så att hon inte längre är min ridlärare. Nu är hon bara min vän o mentor... inte så bara det heller för den delen. ;P

Men kul o se att han är så okomplicerad vid lastning o transport. Han kliver på o inget mer med det liksom... finns det bara nåt att tugga på så är saken biff.... han såg lite förvånad ut över att resan inte tog mer än sisådär 10 minuter.... han ba* va ska jag redan av.... haha

Hemåt blev lite värre för Anna valde att backa upp på gården o bromsen la i så han var lite stirrig när han backa ur transporten o hade lyckats gödsla en hög också fast det sista han gjorde var att skita när han klev på så jag hoppas han inte lägger för mkt minne på den detaljen... (?)

Lilleman o Wippe hälsar på varann i stallet innan det var dags att jobba


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0