"goffen" är utan fläktrem IGEN

Sorry för dålig uppdatering lately.

Jobbade kväll igår mellan 12-22 o det gick ju rätt bra. Det är lite halvläskigt att köra när det är första snön o första halkan sådär... eftersom det hade snöat o sen var tö så var det glashalt ute... lyckades sätta en rova själv också när jag gick från bilen på parkeringen in på jobbet. Men iaf, hela kvällen rullade på ganska bra o vi höll tiden rätt okej o jag tror att vi kom i håg alla också... hahaha

O så skulle jag åka hem... o bilen tuffa på bra o jag längtade hem... kom inte längre än förbi Jordbron o ut på r70 så tändes laddlampan dock... shiiit tänkte jag eftersom jag förstod att det betydde att fläktremmen gått åt pipsvängen igen... fick lov o fortsätta framåt en bra bit o förbi Bergsjövägen innan jag kunde köra åt sidan o stanna på en PLOGAD parkeringsficka. Den vid Bergsjövägen var inte plogad o hell no att jag stannar bilen där då tänkte jag.

Lyfte på huven o konstatera fakta.... remmen var puts väck...

Konstatera sak numero två sen... varningsblinkersen på lilla "goffen" var inte riktigt okej... knappen var lite knas så det blinkade inte alls... o den gjorde så inte ens vanliga blinkersen funkade... så där stod jag halv elva på kvällen i beckmörkret strax intill en hårt trafikerad väg där lastbilarna dundrar fram så hårt att lilla skruttibangbang ruskade när de for förbi. (lyckades dock få ordning på knappen så jag kunde varna ordentligt)

Ringde J som fick komma o hämta mig o bogsera hem Golfen- med Seaten och SOMMARDÄCK. Gick ju bra på stora vägen som var saltad... men i Broddbo o hela vägen hem sen så var det ju inte direkt barmark om man säger så.... håhåjaja...

Rädd var jag också... för linan som han hade med sig att bogsera hem mig med var så kort att jag var livrädd att bumpa in i rumpan på Seaten.

Innan J hann komma så stannade en annan o erbjöd sig hjälp... o då blev jag ju rädd för det också.... shiet... en ensam brud ute mitt i ingenstans liksom.... men jag sa att jag hade en bil på väg så han åkte efter en stund... o han var schysst, frågade lite om bilen o om jag var säker på att det var remmen o att den var borta... ja du kan ju kolla själv om du inte tror mig svara jag... han trodde mig sa han... hahaha kanske att jag lät lite väl edgy men jag blir lite stött när jag blir ifrågasatt... borde nog lära mig att inte ta åt mig så mkt... eller att ta det på rätt sätt... han ville ju bara vara hjälpsam...

Såååå iaf, här sitter jag idag o skulle ha varit på jobbet men det är jag inte... FÖR JAG HAR JU INGEN BIL!!!!!!

Hoppas att J kan fixa bilen ikväll... eller ja, att VI kan fixa bilen tillsammans ikväll.... remskivan är helt kaputt... o det är den som nöter sönder remmen så den går av... o det var även därför som den hade slackat ett antal ggr... den har nött på insidan av remmen varefter o nu tillslut så nötte den av....
Hjärtbilden är inte för att jag älskar golfen aka "goffen så mkt utan helt enkelt för att det är den enda bilden jag har på den bilen... hahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0