Bejbi bejbi

Igår fick jag se att vi väntar tillökning i hästhagen......




Neee det är ju inte Gnistra då som ska ha en liten... nej det är uppe i en liten gran som det händer grejer.... nån har byggt sig ett bo o igår var det redan 4 ägg däri.



Jag vet att de kan bli störda om man är där o kikar men jag kunde inte låta bli så idag kikade jag en snabbis o jodå... idag var det ytterligare ett ägg. Fem turkost fläckiga ägg i ett fint konformat rede.

Efter en snabb googling tror jag att det kan vara en koltrast. Äggen liknar det.

O enligt den här sidan så borde det vara dags för ruvning nu.... eftersom koltrasten tydligen lägger 4-5 ägg.

Så om allt går som koltrasten tänkt sig så får hästarna vänta på just den hagen i en månads tid.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0