hästsnack


Den här herrn o jag hade en diskussion igårkväll....

Jag stod i hagen o höll i foderbunken o bjöd honom på nåt riktigt smaskigt när Texas råkade komma för nära. Lillen skulle ju såklart mota bort honom men i iverns hetta så fick han överslag o råkade bita mig istället.... det gjorde egentligen inte ont men jag blev ju rädd o skrek AAAJJJ så båda hästarna blev rädda o for ifrån mig.

Sen skulle jag ta lite hästsnack med honom o flytta honom för att liksom visa att jag inte uppskattade hans lilla gest.
Han fick lite frispel o drog ett par tre varv i hagarna runt runt tillsammans med "Knoll o Tott" samt fröken "gör som jag vill jag".

Resultatet visade sig bli en tappsko förutom en  mkt nöjd o belåten pålle som fått ladda ur alla spänningar.

Jäkligt glad o tacksam att jag inte satt på när han exploderade i luftsprång där ingen hov var i backen.

Men njöt av skådespelet där de dundrade fram i rasande galopp....

Sen kunde jag ta honom o flytta honom med magiska pekfingrar o han tuggade o gäspade nöjt.

Tur i oturen iaf att hovslagarn kommer imorgon.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0