Bondepraktikan

Det var just en på facebook som hänvisade till bondepraktikan o enligt den så är det såhär....

"Urban, Vilhelmina o Beda skall sommaren leda"

Idag har Urban namnsdag o vad har vi för väder måntro.... jo men det regnar.... huvva... alltså får vi en blöt juni.

Idag, tisdag den 25 maj 2010 (v21) har
Urban
...namnsdag.
Kommande namnsdagar
26 on Vilhelmina, Vilma
27 to Beda, Blenda
28 fr Ingeborg, Borghild
29 Yvonne, Jeanette
30 Vera, Veronika
31 Petronella, Pernilla
Men den säger också att "maj månad - våt o kall - fyller bondens lada all" o den här månaden har väl växlat ganska bra om jag inte missminner mig.... både kall o blöt o varm som värsta sommardagarna


uppdatering.... kvällen lugnade ju ner sig på regnfronten o då tolkar jag det som att slutet på juni borde bli bättre än början.
Både Vilhelmina o Beda bjöd på finare väder.... även om Beda bjöd på lokal regnskur över Möklinta. I Sala var det torrt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Nej fy för regn i juni, jag hoppas det kan bli en fin midsommarafton för en gångs skull. De sista åren har det väl varit regn om jag inte minns fel. Hoppas hela sommaren blir fin, inte för varm och lite sommarregn ibland. Kram från mig:)

2010-05-27 @ 07:58:12
URL: http://minaungar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0