Ett kvällsbloggsinlägg om ditten o datten

Ååååhhh jag är sååååå trött.

Höll på att somna vid sjusnåret men kravla mig väl upp igen från sängen där jag lagt mig för att bläddra i en katalog en stund. Biltemakatalogen var det, men inte tråkig för den sakens skull... bildelar är väl i minoritet i den katalogens utbud. XD

Elin har prov imorgon. På erosion o sånt. Hon ville att jag skulle förhöra henne lite inför provet. Hon sa att hon var hemma när de gick igenom just det här kapitlet o därför kunde hon inget. Boken var så tråkig att läsa, inget fastna i skallen.
Jag ställde några frågor som hon hade redan nerpräntade på ett papper - instuderingsfrågor. O varvade med egenhändigt ihopsnickrade frågor men si det gillades inte utav henne. O när jag kom fram till en svår fråga som handlade om istider som varit o teorierna kring dessa så blev det knas. Hon fattade inte frågan som var ställd på papperet o när jag försökte hjälpa henne så gjorde jag visst bara fel.

Det är vårat dilemma... Elin vill inte lyssna på sin mamma. För hon hatar när jag har rätt eller kan o hon inte kan. Men hur ska jag annars kunna hjälpa henne... kan jag INTE så är jag ju inte mkt till hjälp??? Eller? Så jag antar att hon egentligen vill att jag ska kunna men tyvärr så triggar jag sen igång nåt hos henne som gör att hon sen inte kan ta till sig det jag säger. För att jag har fel sätt att göra det på. Gaaahh! Antar att det är det som kallas tonår.

Iaf, hon slapp natta pållar ikväll. Eller ja hon var ute o pysslade om sin "pälskling" där ute i stallet förut. Tog in honom o gav honom vatten o hö, men inte att hon nattade några shettisar eller förberedde inför morgondagen. Så det gjorde jag. Bar ut mera vatten o det var ju tur för Lilleman dricker kopiösa mängder vatten... hinken var mindre än halvfull redan, kanske en fjärdedel kvar ungefär. O shettisarna fick också mera vatten fastän de fortfarande hade kvar. Det gör ju inget.
O så la jag ut hö i hagen åt dem. Lilleman fick också lite mera. Han stod o "krävde" hö från sin lilla natthage. Hahaha han är lite rolig den hästen. Snacka om attityd alltså.

Nåja, nu ska jag strax hoppa isäng jag också. Alla andra har gått o lagt sig, det är bara jag som är vaken. Som vanligt med andra ord.

Mina ögon är så trötta så det blir nog inga större svårigheter att somna... fast sen lär jag ju vakna ett antal ggr inatt o vända o vrida på mig för att hitta en skön ställning. I perioder så är det svårt att sova natten igenom. Drömmer mkt konstigheter o så också då.


Bilden är från tidigare tillfälle o visar den lilla plutthage som Lilleman numera har till natthage. Det var tidigare shettisarnas "fånghage" o är inte mkt större än vad som syns på bilden. Till vänster snett bakom ryggen på fotografen är stallbyggnaden o ingången till lösdriftsboxen.

Nä sova var det.

Go'natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0