"fölsedag"

Åh så skönt det är att fylla ojämnt. Inte alls samma ångest som förra året när jag fyllde halvjämnt.

Jag vaknade i morse o gick ner o tog en "vara-snäll-mot-magen-tablett" o gick upp o la mig igen. Jerry vaknade när jag kom tillbaks till sängen o jag sa att jag väntat o väntat o väntat på frukost i sängen men att ingen kommit med nån sån. =)
Självklart retades jag bara med honom.

Lite senare på fm så tog vi en promenad jag o Elin med två av pållarna. Lilleman som fortfarande är treskodd behövde få röra lite på sig o hagen är för bedrövlig just nu. All den packade snön har börjat luckras upp o i vartannat eller tredje steg ungefär så trampar de igenom. Går ju inte att röra på sig under såna omständigheter så en promenad på vägen var nog nåt som både Lillen o Dallas uppskattade. Ricko fick också följa med o Dallas passade på att ge honom små tjuvnyp i svansen mellan varven.

Solen sken o det var en helt underbar dag helt enkelt.

När vi kom ner till fyrvägskorsningen så hörde vi ljud från granngården. De hade en traktor igång där så jag föreslog att vi skulle gå förbi för att miljöträna Lilleman lite. Han har fått för sig att det är läskigt både här o där när det låter. Antar att det är en reaktion av att han bytt miljö o att han inte har full koll på att vi har koll på läget än.
Grannen kom plötsligt utfarandes på en fyrhjuling en bit framför oss o Lillen reagerade först men inte så mkt. När vi gått förbi o sen vänt tillbaka så kom han gåendes o vi stannade o prata en stund. Jag sa att det var bara bra att det hände lite runt omkring såhär när vi var ute o gick. Så innan vi gick vidare fick grannen även dra igång motorsågen o varva upp den lite.... hahaha allt för att visa att det inte är läskigt bara för att det låter eller ser konstigt ut.
Småttingarna är ju så vana att Jerry drar igång nån maskin här hemma att de knappt lyfter på huvudet o tittar efter. Allt från skotrar till crossar har motionerats alldeles förbi deras hagar genom åren.

När vi sen var hemma igen o hade fnulat med hästarna lite mer så var det dags att packa matsäcken med födelsedagsfika o så vända näsan mot Forneby. Men först skulle Jonte myra hämtas. Han åkte hem med en kompis igår o sov sen över. Ända bort till Botebo skulle jag fara. Men ju fler gånger man får åka på den där vägen så känns vägen faktiskt kortare o kortare... hahaha det är väl så det är. Man vänjer sig o vet att titta efter olika landmärken o då blir resan inte lika lång.

Sen har vi tillbringat em o kvällen hos svärföräldrarna. Först fikade vi o sen fick vi även mat där o det var ju inte dumt alls.

Fick även en inbjudan om att komma på förfest hos en kompis men jag blev hemma. Hade först tänkt åka iväg för hon lockade med Singstar o jag tycker ju att det är så himla kul o sjunga o tävla - speciellt om jag vinner också. XD
Men sen kände jag att jag orkar inte fara iväg nå mer idag. Nu vill jag bara vara hemma o slöa o inte göra mkt alls. Har börjat få lite skrovel i halsen också, o det är inte bra o fresta på röstresurserna extra mkt då.

En film hade ju varit lagom ansträngande kan jag känna... men jag tror inte vi har nån bra film hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0