Tjosan hoppsan o hej

Jag är lite trött o sliten idag... jobbar min femte dag på raken... Det låter väl inte så farligt tänker ni... de flesta som jobbar 40-timmars vecka har ju måndag till fredag o det är ju fem dar på raken.

Men jag jobbar ju inte riktigt så dårå.... jag har tvättstugeschema o har lagt fem dar med sammanlagt 42 timmar o sen vilar jag i EN dag innan jag går på i ytterligare tre dagar med 8 timmar vardera = 24 timmar. SEN har jag tre dagar ledigt så jag hinner vila upp mig.... + att de som jobbar må- fre kanske inte har först kvällsjobb till 22 o sen på o jobbar igen från 7.30 dagen efter o kanske jobbar delad tur då så man inte kan vila på kvällen heller....

Ja, nu har jag "gnällt" av mig lite så nu ska jag ut på fältet igen.... har lunch just nu men det är strax dax att köra ut luncher så de inte behöver svälta idag....

Jag har iaf varit nyttig idag o cyklat på förmiddagen.... räknade ut att det blev nånstans mellan 8 o 9 km. Solen skiner o det är en helt underbar dag...

Tjingeling pling o adjökens adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0