Fästligt värre kan man säga

Igår efter att jag hade skrivit mitt inlägg så tänkte jag hoppa in i duschen o gissa vad jag hittade.... två fästingar som hade lyckats bita sig fast på mig.

Den ena (den första) hittade jag under tutten precis i vecket där tutten växer neråt hahaha om ni fattar vad jag menar. Alldeles under bygeln på bh'n satt den. Jag trodde att jag hade fått nåt skräp innanför kläderna som lagt sig fast mot huden därunder. Men närå, skräpet satt fast o jag insåg till min fasa att det kunde vara så illa att det verkligen var en fästing.

jag har faktiskt fram tills igår A L D R I G  haft en fästing på mig som satt sig fast. jag trodde faktiskt att jag var en sån där lyckligt lottad person som inte lockar dem. Men så väl var det ju inte då.

Bad Jerry kolla av resten av kroppen utifall det skulle sitta nån mer rackare nånstans.... för verkligen - man känner dem INTE.

Jorå, under bh'n på sidan så satt det en rackare till....

De hade ju inte hunnit sitta så länge iaf för de hade inte börjat svälla upp. Förmodligen hade ganska nyligen bitit tag båda två.

Det var ju ändå ganska mkt gräs där jag klampa runt igår o det tog ju en stund innan jag rett ut alla trådar hit o dit o alla plastpinnar på rätt ställen. O gräset var långt o störde tråden så jag både trampa ner gräset o vek ner det med händerna så de hade ALLA chanser i världen att attackera mig så att säga.

Är väl bara o be en bön att de inte bar på nå äcklig smitta så jag blir sjuk till på köpet också.

Konstaterade ikväll att hästarna käkat upp nästan allt gräs på plätten jag fixade igår.... håhåjaja....







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0