bonnbränna, vin o trötta ögon

Börjar känna mig lite sliten... tror jag ska knyta mig strax... få se om jag får nån sömn... misstänker att det är rätt varmt i sovrummet. Här nere på nedervåningen är det behagligt eftersom vi kör kylarfunktionen på luftvärmepumpen att hålla temperaturen på 20°C.

Idag har vi försökt få av lite på åkern till hö. Vi har en slåtterbalk o den är egentligen inte så bra för vi har för kraftigt gräs o det mest bara kladdar ihop sig så jag har gått efter o lyft av tjocka lager av gräs från balken mellan varven.

Solen sken från himlen o när jag väl kom in så hade jag världens bonnbränna i ansiktet o på armarna. Man ser klart o tydligt var mitt linne setat.

Vi slog bara ena rutan på åkern. Den som är äldst vad gäller när den såddes. Det andra är ingen idé att ens försöka slå med balk för när gräset är lika högt som jag och kraftigt som jag vet inte vad så är det dömt o misslyckas på förhand. Vi har redan testat för två år sen o det gick ju sådär. O inte har vi nån press heller så vi ska ta in löshö o det ryms inte så mkt att vi kan ta in mer än möjligen lite till än det vi slagit då. hade vi haft en balpress hade det varit annorlunda.....

Iaf, när jag kom in så tog jag en välbehövlig dusch o sen smetade jag på en lugnande ansiktsmask och sen gick jag o la mig en stund o jag tror jag slumra till också faktiskt.

Efter att jag vilat så starta jag upp grillen o så grillade jag lite grillbog som jag lagt i marinad. Blandade till en egen häxblandning utav köpt marinad med vitlökssmak och original o sen en redig skvätt rödvin och sen lite ketchup o äppelcidervinäger på det. Till det hade vi färsk potatis o bearnaisesås. Tog tog ett glas rött till maten också....

Sen behövde jag ju ladda på mitt saltlager i kroppen eftersom jag svettats så mkt så jag har knaprat på både chips o cheezballz. Mumma

Men som sagt var... ögonen börjar kännas tunga nu... jag tror att det är dags att krypa ner i den sköna sängen o sova min skönhetssömn... hahaha

http://www.santamaria.se/servlet/se.daddy.sm.web.servlets.ProductServlet?a=0&p=p2c&c=2&s=2&id=111

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0