Semesterlängtan

Jag har lite nedräkning tills semestern börjar....

På torsdag lägger jag ner arbetet o går hem o sen tänker jag inte tänka på jobbet på fyra veckor o fem dagar....

Åhhhh jag lääängtar så efter min semester. Det känns som om det varit en lååång startsträcka iår.



En sak som jag tycker är rätt fantastiskt med att bo just här i "kalla" norden är att det kan skilja 60 grader mellan sommar o vinter.... slår man ut det så blir det ju faktiskt inte mer än nollgradigt.

Ett pensionärspar jag var till i  morse hade 29ºC inomhus o mätaren utomhus visade på 31ºC. Tantalonan i det huset var inte så alert kan jag ju säga... o jag tror att värmen var boven i sammanhanget.

Nästan så man går åt i sån värme.... gick o pimpla vatten på jobbet men kände mig till slut nästan illamående. Misstänker att det hade o göra med att jag spädde ut salthalten för mkt... så jag blandade till ett glas saltvatten o drack o si på tusan jag kände mig genast piggare.

Avslutar med att lägga upp en bild på en snok som Elvis the Cat släpa in häromdagen.... lagom roande kan jag ju säga.... lilla rackartuss. Tur i oturen att det var en snok o inte en huggorm o att det dessutom var en liten snokbebis o ingen vuxen stor orm för då hade jag nog fått spader

Katten bar in en liten snokbäbis




Kommentarer
Postat av: Elkah

USCH tur att JAG inte såg den! Hade skrivit halvt ihjäl mig :O

2010-07-15 @ 19:06:31
URL: http://switchit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0