Inte sjukare än vanligt längre

Jag har alldeles nyss friskanmält mig till jobbet igen. Kan inte påstå att jag är så sjuk längre att det är befogat att ligga o dra sig i sänghalmen hela dagen även om det är oförskämt skönt.

Snuvan kom liksom av sig litegranna, o likaså min bihåleinflammation som jag var så säker på skulle bryta ut till fullo inom nån dag. Det är lite högfärdshosta jag dras med först o främst nu.

Nåja, jag känner mig som simulant om jag stannar  hemma längre.... :/ samtidigt som det ju faktiskt är bra o lyssna på sin kropp när den säger stopp o belägg. Tror att sova var precis vad den ville få göra.

Det är så jag har varvat mina dagar här hemma med allt annat som "bara" ramlar över en - sjuk eller inte.

Nu ska jag gå ut o titta till mina skruttpållar som inte har vett o hålla sig på rätt sida om staketet helt plötsligt.

De står för tillfället inne med husarrest. När jag titta till dem i morse innan jag skjutsa Jonte Myra till skolbussen så gnäggade de unisont mot mig att det visst är trevligt inne men nu vill de ut.

Jag sa åt Texas att han skulle bråka på de andra två eftersom det är deras upptåg som orsakat läget. Jag bara verkställer det enda "straff" jag kan komma på. Straff o straff förresten... det är den enda lösningen som funkar om jag inte vill få ofrivillig motion 24-7 just nu. O DET mina vänner är inget jag är upplagd för just nu.

Spårsnö eller inte... tre (eller två, eller ens EN) shettisar förflyttar sig väääldigt snabbt o väldigt mkt som en hare i den mest oländiga terräng o roligare saker kan man ju ha för sig en helt vanlig onsdag. Alla vet väl hur en hare går tillbaka i sina egna spår o jag lovar... förra vintern när de drog var o varannan dag ett tag där så var det inte kul o försöka hitta exakt VAR de hade gått vidare.

Hmmm, just ja. Kom just på att jag hade tänkt o vattna lite på jorden. Ja alltså, jordningen till elstänglset. Men jag tror knappast det hjälper mot äventyrslysten pålla som har tjock man o bara lägger tråden på manen o klämmer sig ut.

Grimma med eltråd lindad runt??? Ja om jag också flätar in den där eltråden i manen så att det blir kontakt nästa gång hon försöker sticka.

Gnistra leker tittut




Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Kul att du börjat blogga igen. Känner igen det där med rymmarhästar, de brukar vara hopplösa om de väl börjar med det. Min stora har stått o glott vid grannen ett tiotal ggr den här vintern, deras sto har nyss brunstat o då tror min att han är hingst igen! Trevlig fortsättning på helgen:)

2010-02-06 @ 22:37:22
URL: http://minaungar.blogspot.com
Postat av: Rosida

Sv: Ja, det kan man säkert. Men stod i en hamsterbok, tror jag, att de fick kortare livslängd av det.

2010-02-11 @ 22:04:37
URL: http://beyondthesurface.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0