kattbryderi

Nalleman - den stora gula katten har inte varit sig riktigt lik de senaste dagarna... jag undrar om han fått sig nåt bett eller blivit stungen av nåt djur.... hans ena öga rinner o han har sett skumt svullen ut i ansiktet. (förresten, heter det ansikte även på djur?)

Första dan jag såg att det var nåt så var han väldigt loj också... låg mest (ja konstigt att han kan göra det mer än vanligt då det är hans favoritsysselsättning) o verkade inte vilja stänga munnen helt. Han dreglade lite på hakan också så att säga.

Ville inte vara o röra så mkt ifall han hade ont nånstans eller ifall han fått ett ormbett. Tänker om det skulle ha spritt ut eventuellt gift i kroppen. Han fick gräddmjölk som jag blanda med vatten åt han o dricka. Energi o fett. O så avvaktade jag för o se om han skulle bli bättre eller sämre... han verkade inte bli sämre iaf även om han visade tydligt att Elvis envisa lekinviter var mer jobbiga än vanligt.

Idag verkar han "normal" igen. Ögat rinner lite men han kom in o krävde mat i skålen högljutt o bestämt o har inte legat lika stilla. I förrgår så låg han i E's säng mest hela dan.

Men jag undrar fortfarande vad det berodde på....


En bild tagen för några veckor sen på två tröttmössor. Nalle o Elvis. En tjockis o en smal spinkis, men som han springer om dagarna kan han ju inte bli tjock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0