Men se där... det blev ett inlägg iaf

Jag har lite bloggtorka för tillfället tror jag. Men försöker väl ändå att plita ner ett inlägg här. För jag vet ju av egen erfarenhet att det är såååå trist när bloggar man vill läsa inte uppdateras på nån dag eller så. Man är ju av den nyfikna sorten själv så... hahaha. O vill läsa om vad den bloggaren hittat på sen sist typ.

Igår när jag kom hem från jobbet så kände jag mig så trött. Jag hade nog helt ärligt kunnat gå o lagt mig direkt. Men istället frågade jag Elin om jag fick låna Lilleman av henne o blåsa ut hjärnan på en ridtur.

Jorå det fick jag.

O även om Lillen var lite för trött för att orka flåflänga så fick vi ändå en finfin ridtur. Han var sååå mkt trevligare igår än vad han varit under de andra tre ggr jag ridit honom. För igår hade vi INGEN dragkamp alls.

Dels så tror jag att han fått utlopp för sin överskottsenergi på ett helt annat sätt de senaste dagarna då Elin ridit på långtur med honom över stock o sten. O dels för att JAG läste en sak nånstans o fick en tankeställare till varför han reagerat som han gjort. Det har ju nämligen varit i situationer där jag ställt krav på honom  som han reagerat med att vilja rusa.
Nåväl, tänker inte här o nu redovisa för exakt VAD det var som fick mig att tänka om. Tar det en annan dag kanske om nån är intresserad.

Vi fick iaf en trevlig stund o kunde till o med både trava o galoppera hemåt utan att han var "dum" eller hemkär. Travade till o med på lång tygel hemåt så han kunde sträcka ut sig o länga sig o riktigt pusta. Han verkade så nöjd med det. O när vi kommit hem o stod i stallet igen så var han riktigt gosig också. Eller ja... han var ute efter belöning såklart men inte på ett påfluget sätt utan mera som en fråga om jag hade tänkt sticka åt han mer godis.

Vi körde lite böj o stretchövningar typ. För jag bjöd godisbiten så han fick böja sig lite bakåt för att komma åt. O en buga mot solen-övning där godiset bjuds mellan frambenen.

Vi har en nyponbuske på gården som var översållad med nypon i höstas. Tyvärr plockade jag aldrig av dem o torkade. Men de sitter kvar nu också... visserligen lite saggiga o så men tydligen inte mindre goda för det. För hästarna är som tokiga i dem. Så det är lätt att ge som lite nyttigt godis. Bara man aktar sig när man plockar dem för det är taggiga grenar.

Sen drog jag med mig Elin ut också o vi tog in Gnistra från hagen o selade på henne o spände framför rockarden. Hon har inte dragit den många gånger men mina övningar med henne i vintras där jag lät henne dra ett däck bakom sig har visst gett resultat. Hon var så fin o gick så duktigt i vagnen. Elin åkte långa sträckor med henne o sammanlagt var det nästan 2 km hon drog kärran.
Själv gick jag bredvid som "draghjälp" o fick till o med en joggingtur då vi provade om hon fixade att trava med Elin sittandes i vagnen. DET GICK GALANT kan jag säga.

Så sen vill jag lova att jag somnade ovaggad igårkväll... hade tänkt lägga mig o läsa Allt om Trädgård o sen hjälpa Elin med hästarna... men jag somnade o hon fixade hästarnas nattning själv.

Men se där.... ett helt inlägg om gårdagens äventyr runt hästarna.... o ni som inte är ett dugg intresserade av mina hästerier... ja ni får väl läsa ett annat inlägg en annan dag då... hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0