Hösthäst - hästhöst

Fy fabian så trist det är att hösten är här... att det blir mörkare för var kväll o att det tametusan regnar så det vräker ner minst en gång om dan (fatta hur vattensjukt det är)...
-
Jag drar mig för o gå ut men måste ju. Hästar som ska nattas. Lilla fröken buffel är inte att lita på såpass att jag vågar ha henne kvar i hagen över natten. Kan ju isåfall räkna helt kallt med att hon har tröttnat o hittat på nåt ställe att gå ut på. O har hon då riktig tur så har hon ett par pojkar med sig o så rejsar de järnet byn runt. O tro mig. JAG VILL INTE GÅ PÅ HÄSTLETARTUR. Vare sig nu eller sen. Never again vill jag det... o det kan jag ju drömma om att jag får som jag vill.
-
O upptäckte att jag skriver detta i G Chrome så det lär ju inte bli så luftigt inlägg som jag skulle vilja ha det. Äh, lägger väl in nån random krumelur så blir det mera spejs
-
Ladda för o gå ut.... vattenhinkar ska fyllas först bara.... hååååååååååååååå såååååå trist. Men allt är klart i stallet... har redan förberett o mockat o fodrat. Är bara vattnet som ska dit o såklart pållarna....
Gnistra o Mumlan (2010)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0