träningsvärk i morgon tro???

Idag tröttna jag ur på att se den där ponnyn mest gå o skrota.

Jag kommer ha såååå ont i morgon... huvva. Det var ju liksom ett tag sen jag satt (i sadeln) på en häst. Förutom en kort sejour i vintras med tolkselen o barbacka så har det inte hänt sen i höstas.

Han har inte haft sadeln på sig på länge heller... håhåjaja, jag tror han suckade lite o muttra åt mina idéer... E brukar rida barbacka men så modig är inte jag...

Vi tog ett varv runt gärdets ytterkanter, o sen red jag in i hagen på lite fastare mark. Sorkarna har härjat alldeles äckligt så det gick inte att ha högre fart än skritt annars.

Vi tog det lugnt idag... jag kände ändå när jag satt av att jäsikens vad otränad jag är i mina ridmuskler...

Får ta en ny dust med ponnyn en annan dag...

Letade fram fly-weilen iaf... dags nu för den. O så flätade jag pannluggen... han såg lite förnärmad ut... tror han tyckte det var överkurs. Ro hit med käket du lova mig efteråt istället.

Inget bildbevis då jag inte hade nån kamera med ut i stallet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0