Räkna hästar - en gång till

Ni anar inte hur många gånger på en dag, när jag är hemma o har fröken Gnistra ute i hagen, jag räknar hästar i hagen...

För det mesta ser jag alla 4 eller så ser jag iaf den stora lunsen kallad Lillen o en liten svart rackartussa o då är jag nöjd... ser jag två o den lilla svarta är medräknad så är jag lugn...

Men återigen idag så såg det ut såhär från fönstret

ett tränat öga ser två ljusare bruna hästar o en mörkare brun häst men ingen liten svart häst... jo mitt tränade öga brukar kunna urskilja benen på hästar som står o gömmer sig bakom en gran också...

Jag gick ut med starka aningar.....


tre snügga pojkar i hagen men ingen fröken

inte här
o inte där

ser ni nån hästfröken??

men vänta, ser ni vad jag ser???

misstänkta hovspår leder rakt genom staketet.... hmmmmmm krävs inget geni där för o lägga ihop 1+1
Titta vem som är ute o ser sig om i vida världen... eller ja nånting ditåt....

Arresten för fröken

Men visst ser hon lite uppnosig ut trots att hon fick ställa sig i skamvrån

O vet ni... jag som hade tänkt låta henne gå ute inatt... tror ni att hon hörde mina tankar om det???

Kommentarer
Postat av: Elkah / HORSEBACK

Haha vafan Gnistra x'd

2011-01-18 @ 18:30:30
URL: http://horseback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0