Företagsam ponny det där

Så less jag blir när jag går ut i hästhagen för o vattna fålarna o upptäcker att en eller flera utav dem varit o kutat omkring i fel hage... tråden låg på marken... tack o lov har grindhandtagen hakat av så trådarna var hela men ändå....

Det var djupa o väl upptrampade stigar i snön som ledde in o ut genom skogspartiet i hagen.... de har haft riktigt roligt med andra ord.... men jag får bara nojan o tänker på vad som kunnat hända. Om fröken G hade fått för sig o knata vidare ut i skogen på andra sidan eltråden.... en eltråd som för tillfället inte ger nån stöt alls... jag tog nämligen i den för o fixa till skiten igen...

Vilket betyder att fröken G fick gå in på box för natten... vill inte komma ut imorgon bitti bara för o upptäcka att hagen är tommare än tommast vad gäller hästar...

Har fortfarande ont i kroppen både här o där... idag är det den andra foten som smärtar mest... o handleden... vänster handled orkar inte med nån tyngre belastning direkt...

Nu är det sova som gäller för imorgon jobbar jag delad tur... tjohoooo så roligt... eller inte.... är inte så taggad att jobba för tillfället... känner mig lite utarbetad.

Sova i 24 timmar känns som ett trevligt alternativ faktiskt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0